Apple pie

14:15

Můj brácha mi vzkázal, ať udělám nějakou Pie, že to vyděl na fotce a chtěl by vědět jak to chutná. Tak jsem si řekla proč nezkusit něco nového a udělala jsem jablečnou, protože z minulého roku nám zbylo spoustu jablek ze zahrádky. Vše se dělalo úplně snadno a já si pečení užívala a byla zvědavá, jak nám to bude chutnat. Nakonec to bylo velice dobré a shodli jsme se, že Pie musím dělat častěji třeba i s jinou náplní. A doufám, že se vám líbí fotky já byla s nimi moc spokojená.

IMG_3448

Těsto:
200 g hladké mouky
100 g hrubé mouky
190 g ještě studeného másla
40 g cukru krupice
85 g studené vody

Náplň:
jablka
citronová šťáva z půlky citronu
skořice
cukr

IMG_3452

1) Do misky dáme obě mouky, cukr a na kostičky nakrájené studené máslo. Vše spojíme a postupně přiléváme studenou vodu. Až nám vznikne těsto, tak ho dáme do pytlíku a do lednice na hoďku anebo i na hoďku a půl.

2) Mezitím si oloupeme jablka, která nakrájíme na kostičky a vložíme do mísy. Pokapeme půlkou citronu a zasypeme cukrem a skořicí (podle chuti).

3) Těsto vyndáme z lednici a na pomoučené desce vyválíme kolo o trochu větší než je forma a tlusté asi jako na linecké. Plát vložíme do vymazané a vysypané formy. Zbytku těsta se zbavíme tak, že po formě přejedeme válečkem. Přidáme směs jablek a na vrch si vytvoříme pruhy, které spleteme dohromady (není to žádná věda, proto sem nepíši, jak se to dělá, určitě na to přijdete).


4) Pie vložíme do předehřáté trouby na 220 °C a pečeme asi 30 minut. Poté formu přikryjeme alobalem a necháme péct ještě čtvrt hodinky podle toho, jak výkonnou máte troubu. Necháme vychladit (my jsme si Pie brali i vlažnou a byla moc dobrá, tak ji nemusíte až moc poctivě nechat vychladit).

IMG_3445

Facebook: Reading/cooking with Lucy | Instagram: readingcookingwithlucy | Twitter: readingwithlucy

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Ježiš to vypadá úplně dokonale! Hned bych si to udělala, kdyby to těsto nebylo tak příšerně nezdravé :D Ale až bude v létě zase hodně jablek, tak si někdy určitě udělám :D díky za tip! Fotky jsou stejně krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu! :) Určitě si ho udělej i když je nezdravý. :D

      Vymazat
  2. Aaaaaxh, děláš chutě... :-) A k tomu kopeček vanilkové zmrzliny, nebo jen šlehačku... :-) :-D Asi upeču :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě upeč je báječný. Já bych si zase dala teď tu vanilkovou zmrzlinu. 😁

      Vymazat
  3. Tak to vypadá luxusně, hned bych ochutnala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by to šlo dát ti, ale je to snadné upéct, tak si to někdy upeč 😁

      Vymazat
  4. No tak tohle vypadá opravdu překrásně. A máš to úžasně nafocené! Já se dneska budu poprvé pouštět do borůvkových muffinů, tak jsem na ně zvědavá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se povedou. A děkuji moc za krásnou pochvalu jsem ráda, že se líbí 😁

      Vymazat
  5. Vypada krásně! Hned bych si ho dala :) Mamka dělá podobný a je taky moc dobrý :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář. Určitě si ho přečtu a vzápětí okomentuji. Můžete sem dávat také odkaz na váš blog, ráda se podívám. :)

Popular Posts

Subscribe